2012. 11. 28.

Richelle Mead - Véreskü

Fülszöveg:
Rose, a montanai Szent Vlagyimir Akadémia dampyr testőrtanonca az érettségi előtt nemcsak a biztonságos akadémia, de az Egyesült Államok területét is elhagyja, hogy felkutassa strigává változtatott szerelmét, Dmitrijt. Az Oroszországba, Szibéria déli részére tévedt Rose-t szerelmén kívül ígérete hajtja: nem hagyhatja életben az élőhalottá, kegyetlenné vált kedvesét. Meg kell ölnie őt…
Oroszországban azonban minden más, mint az óceán másik oldalán. Rose nemcsak strigákba botlik, de találkozik a morák ember-szövetségeseivel is, az Alkimistákkal, megismerkedik Dmitrij családjával, összefut egy lélekmágus-árnyékcsókolta kötelék-párossal, ráadásul állandóan a nyakán lóg egy vélhetően illegális kereskedelmet folytató, láthatóan kivételes hatalommal bíró üzletember is, Abe Mazur. Képes lesz-e Rose végrehajtani ígéretét vagy (szó szerint) feladva életét maga is strigává lesz? Netán egy élőhalott vérszajhája? Ki ez a titokzatos Abe, a vénember? S ha mindez nem volna elég, meg tudja-e menteni a távolból barátnőjét, Lissát egy ellenséges bűbáj hatásától?



Újraolvasás.
Tegnap, amint befejeztem A halál csókját, egyből a kezembe vettem ezt a részt is. Ez körülbelül este 8-9 körül lehetett. Nem akartam sokat olvasni, hiszem mára is hagyni kellett valamit, de csak olvastam és olvastam… Éjfél körül muszáj voltam letenni a könyvet.

A könyv első fele nem nagyon nyűgözött le. Olyan volt, mint egy hosszú prológus. Tetszett-tetszett, de nem voltam annyira oda érte. Jó volt elszakadni az akadémiától, és Oroszország felé kacsingatni. Érdekes volt az ottani rendszer, és az Alkimisták feltűnése is piros pontot érdemel. Sidney eléggé szimpatikus volt, csakúgy, mint Dmitrij családja.
Rose itt még kicsit elveszett volt, de megtudtam érteni, hogy miért habozik, és gondol arra, hogy ott marad Oroszországban. Rose-al együtt éltem át a történéseket, reálisnak láttam a döntéseit, és az elhatározását.
Abe egy üde színfolt volt, egyből imádtam, amint megjelent. Remélem, hogy nagyon sokat fog szerepelni.
Annak is örültem, hogy Lissa-t kicsit hanyagoltuk, mert nem csípem szegényt. Adrian viszont elég sokat szerepelt, és ismét mutatott valami újat.
Avery-vel tudtam, hogy valami gond van, csak azt nem, hogy micsoda. Amikor kiderült, akkor csak a számat húztam. Nem tetszett, hogy ismét egy lélekmágussal akar Mead minket megismertetni. Kicsit furcsának tartom, hogy az első részben csak Lissa-ról tudtuk, hogy lélekmágus, Karp tanárnőről is volt egy pár utalás, és talán Szent Vlagyimirről. De Mead szerintem ezt a vonalat túlzásba vitte. Állítólag nagyon ritkák, erre minden könyvben felbukkan egy. Vagyis itt már három(!). Nagyon tetszett a lélekmágus vonal, de ezt már túlzásnak tartom.
A könyv második fele viszont nagyon-nagyon tetszett. Rose végre ráakadt Dmitrij-re, és az olvasó nem tudja eldönteni, hogy örüljön, vagy megdöbbenjen.   
Nem tudom ki hogy van vele, de amikor Dmitrij feltűnt, mindig kerestem rajta arra utaló jeleket, hogy hátha felbukkan benne a régi Dmitrij. Néha azt hittem, hogy igen, van még remény. Akárcsak Rose-t, engem is elkábított. De végül rá kellett jönnöm, hogy bár ragaszkodik Rose-hoz, egyáltalán nem azért, amiért régen.
Az együtt töltött idejük nagyon tetszett, bár tudtam, hogy úgyis véget ért. Egyáltalán nem boldog véget.
A könyv csúcspontja egyértelműen a harcuk volt. Imádtam olvasni.
Az ezután történtek kicsit olyan mesébe illő volt. Rose mint mindig, megmenti Lissa-t, visszatér az akadémiára, és minden ott folytatódik, ahol az előző rész befejeződött. Kivéve azt, hogy Dmitrij nincs ott.
Az a pár soros üzenet, amit végül Dmitrij küldött Rose-nak biztosított arról, hogy még nincs vége közöttük a dolgoknak.
Minden bejegyzésnél akartam írni a könyvek borítójáról, de valahogy nem úgy jött ki a lépés. Erről viszont muszáj írnom. Ha azt a lány levennék a borítóról, akkor boldog lennék. Tetszik a háttér, de ez a lány… Nem szeretnék gonosz lenni, de nincs rá jobb szó. Ez a lány ocsmány. Nincs kedvem a véreres szemét bámulni. De legalább rákentek egy raklap alapozót, vagy kiretusálták, és nem látszanak a pórusai úgy, mint a Vámpírakadémia könyvborítóján henyélő lányén. Arról a könyvről is leszedetném azt a lányt, mert egyáltalán nem illik oda, és csúfítja a borító összképét. 


Értékelés: Régi: 5; Új: 4
Borító: 2,5
Sorozat:  Vámpírakadémia # 4
Kedvenc karakter: Christian, Adrian, Abe, Rose
Oldalszám: 350
Kiadó: Agave
Kiadás dátuma: 2010

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...