2012. 12. 08.

J. R. Ward - Sóvárgás

Fülszöveg:

Hét főbűn. Hét lélek, akiket meg kell menteni. Egy újabb harc, amelyben mindent megtörténhet. Isaac Rothe egy titkos szervezet katonája. A múltja sötét, a jövője komor. Miközben egy bérgyilkos vadászik rá, rács mögött találja magát. A sorsa Grier Childe, a lélegzetelállítóan szép védőügyvédnő kezében van. Isaac ellenállhatatlan vonzódására az ügyvédnő iránt sem a hely, sem az idő nem alkalmas. És ekkor Jim Heron még el sem mondta neki, hogy a lelke veszélyben van. Isaac belekeveredik egy bűnös játékba azzal a démonnal, aki mindig Jim nyomában van, és el kell döntenie, vajon katona lelke hisz-e benne, hogy a gonosz ellen az egyetlen fegyver csakis az igaz szerelem lehet…


Újraolvasás.
Múlt héten újraolvastam a Kapzsiságot, és annyira tetszett, hogy alig vártam, hogy megszerezzem ezt a részt is. Kíváncsi voltam, hogy milyen lesz újraolvasni. Mivel az előző rész meglepően nagyon tetszett, azt vártam, hogy ez is annyira elvarázsol, mint a Kapzsiság.
De csalódnom kellett. Nem hasonlítgattam a Fekete Tőr Testvériséghez. Inkább azt vártam, hogy az előző részben megismert Jim és csapata közel kerül hozzám. De ez sem sikerült.  Jelenleg úgy érzem, hogy ez eddig a legrosszabb Ward könyv. Phury (Fekete Tőr Testvériség) kötete sem tett anno rám túl nagy hatást, de ez… Nagyon csalódott vagyok, mert tényleg szeretni akartam, és fáj a szívem, hogy egy Ward könyvről így kell beszélnem.
A történet egyáltalán nem ragadott magával. Nincs meg benne az a dinamika, ami annyira jellemző Ward-ra. Sőt, egyáltalán nem éreztem, hogy az egyik kedvenc írónőm könyvét olvasom. Csak akkor, amikor a szereplők káromkodtak. Akkor felbukkant egy halvány reménysugár, de amilyen gyorsan feltűnt, olyan gyorsan távozott is.
Egyik szereplőnek sem sikerült közel kerülnie hozzám. Pedig én annyira próbálkoztam. Isaac is csak azért volt szimpatikus, mert olyan udvarias volt. Semmi több. Greir eddig a leggyengébb női karaktere Ward-nak. Nem váltott ki belőlem semmilyen érzelmet. Semleges maradt. Nem éreztem a személyiségét sem. Egyszerűen… Tényleg semleges maradt számomra.
Túl sok szereplő bukkan fel a könyvben, túl sok a szemszög, és mindegyik karakter a maga útját járta. A könyv háromnegyedénél éreztem, hogy a szereplők útjai végre találkoznak. Addig viszont… Elvoltak egymás mellett, mindenki a saját gondjaira koncentrált, pedig Jim-nek meg volt a feladata. De ő sem törte magát, hogy a helyzet magaslatán álljon.
Jim sem került hozzám közelebb, mint amire számítottam. Sőt, el is távolodott. Nem mutatott magából túl sokat, és ez nekem így a 2. kötetnél kicsit kevés. Azt hittem, hogy most, hogy tudja, mi a feladata, arra fog törekedni, hogy meg is oldja. De alig szerepelt a könyv háromnegyedéig. Túl sok dolga igazából nem is volt, mert Isaac maga oldotta meg a dolgot.
Kicsit becsapva is érzem magam emiatt, olyan volt, mintha Ward elfelejtette volna ezt a „lélekmentős” vonalat, és a könyv végén jutott eszébe, hogy hoppá, nem jó irányba halad a történet, és valami démoni dolgot be kéne szúrni, mert ez így elég langyos. És tényleg az volt. Nagyon langyos. Kezdjük azzal, hogy nem is Isaac-et kellett volna „lélek menteni”. Ezt így majdnem a könyv végén beszúrni kicsit durva volt.
Igazából semmi extra nem volt Isaac és Grier kapcsolatában. Úgy értem, rám nem tettek semmiféle nagy hatást. Vártam, hogy mikor következik be a nagy durranás, de semmi ilyesmi nem történt. A könyv elején még bizakodtam, mert tetszett, ahogy kialakult közöttük valamiféle kapcsolat, de utána már kevésnek bizonyult a dolog.
Kicsit zavaros volt az is, hogy Matthias mit keres a hullaházban. A Kapzsiság úgy ért véget, hogy Matthias a temetőben kukkant be a koporsóba, és kész. Itt viszont sehol nem volt megemlítve Jim temetése, és ez a hullaházas látogatás végképp összezavart.
A könyv végét nem igazán érzem befejezettnek, jó lett volna, ha Ward beszúr egy epilógust.
Viszont az előző kötetben megemlített szőke hajú lány – Sissy-, akit Devina lakásán találtak Jim-ék, ismét felbukkant, és van egy olyan érzésem, hogy van valami jelentősége ennek is.
Adrian is kezd szétcsúszni, vele kapcsolatban is van egy elméletem, de majd meglátjuk, hogy mi lesz.
Nagyon nem tetszik, hogy ennyire leminősítem ezt a könyvet, mert tényleg annyira akartam szeretni. De úgy érzem, hogy Ward ezt csak összedobta. És tud ő ettől sokkal, de sokkal jobban is írni. 


Értékelés: Régi: 4,5; Új: 3,5
Borító: 4,5
Sorozat:  Bukott Angyalok # 2
Kedvenc karakter: -
Oldalszám: 622
Kiadó: Ulpius-ház
Kiadás dátuma: 2010

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...