2013. 01. 19.

Kresley Cole - Vámpírvér

Fülszöveg:

Néomi Laress, a híres táncos, gyilkosság áldozata lett. Túlvilági erők birtokosaként, de az élők számára láthatatlanul kísért otthonában, elriasztva a betolakodókat, mígnem találkozik egy könyörtelen halhatatlannal, aki felébreszti szenvedélyét.
Hogy ne tehessen kárt másokban, fivérei elhagyatott kastélyházba börtönzik Conrad Wrotht, a félelmetes vámpírt. Ám ott egy megfoghatatlan lény még mélyebbre taszítja az őrületbe. A vámpírban vágy ébred a nő iránt, de még ha sikerül is elnyernie Néomit, az őt üldöző sötét erőktől nem szabadulhat…





Újraolvasás.
A decemberi nagy olvasói dömping hatására a január kész szenvedés nálam az olvasások terén. Egyetlen könyv tudott kicsit kiszakítani ebből az állapotból, de utána visszatért a válság. Kétségbe is estem, mert rengeteg könyv van, amit olvasni akarok, de egyszerűen most nem érdekel semmi, nem élvezek olvasni semmit. Ezért is tértem vissza egy kicsit a mangák világába, mert ott legalább jól éreztem magamat. De tegnap valahogy kedvet kaptam ehhez a könyvhöz, és végre megint élveztem olvasni.
Cole-t főként a humora miatt szeretem, de itt most elég keveset kaptam belőle. Első olvasáskor itt kezdtem kicsit elpártolni tőle, mert az előző kötet nálam abszolút favorit, ez viszont első olvasáskor nem érte el nálam a szintet.
Molyon mégis 5 csillagot kapott tőlem. Fogalmam sincs hogy miért. Szerintem csak a lojalitás miatt. De visszatérve a könyvhöz.
Tetszett. Két éve olvastam, de teljes homály volt a történet. A párosítás is elég érdekesre sikeredett. Egy őrült vámpír és egy szellem. Mit lehet ebből kihozni? Nos, elég sok mindent.
Mint említettem, itt kevesebb volt a humor, a szereplők szinte ismeretlenek, de mégis hamar megkedvelhetőek. A Wroth fivérek mindig is jelen voltak a sorozatban, viszont Conrad-ról nem sok szó esett. Kíváncsi voltam rá, és nem okozott csalódást. Azt hiszem, nekem a fivérek közül ő a kedvencem. A könyv elején tényleg egy őrült volt, de Néomi-nak köszönhetően szépen lassan kezdett magához térni. És végre az első szűz férfi is felbukkant. Azt hiszem, ez is hozzásegítette, hogy ennyire megkedveljem. Conrad-nak elég nyers a stílusa, a gyilkoláson kívül nem ismer mást, szóval eléggé megmosolyogtatott, amikor új dolgokat próbált ki.
Néomi-t is elég hamar megkedveltem, de a könyv végére kicsit csappant a szimpátiám. Tetszett, hogy sokszor francia szavakat használt. Hiába, a felét sem értettem, de nekem mindig is a gyengém volt, amikor egy-két szót bármelyik karakter a saját nyelvén használ.
Nagyon érdekes volt, hogy most tényleg a két főszereplőn volt a hangsúly. Ismerkedtek, beszélgettek, titkokat árultak el egymásról, látták egymást a legrosszabb pillanataikban is.  
Fizikailag lehetetlen volt érintkezniük, mégis érezni lehetett közöttük – jobb szó híján – a kémiát.
Ami viszont kicsit nem tetszett Néomi és Conrad kapcsolatában, hogy amikor már Néomi emberi testet kapott, mást sem csináltak, csak szexeltek. Oké, be kell hozni a lemaradást, de ne essünk túlzásba. Beszélgetni is alig beszélgettek, pedig nekem ez nagyon tetszett a könyv elején.
Nix is képviseltette magát elég sokszor, főleg neki köszönhető a könyv humoros oldala. Imádom az ősvalkűrt, a kedvencek között is a kedvencem.
Visszatérő szereplőkből sincs hiány, mert a kedvenc farkasom (Bowen) is szerephez jutott, és a kedvenc boszorkányom (Mariketa) is. Emellett ott vannak a Woede fivérek, szóval nincs ok panaszra.
A Wroth fivéreket viszont hiányoltam egy kicsit. A könyv elején elég sokat szerepeltek, de nem éreztem, hogy tényleg ott lennének. Utána egyszer csak felszívódtak, a könyv végén Conrad kiszabadítja őket, minden szép és jó, mindenki mehet a dolgára. Ez nem nagyon tetszett, több családi részt akartam. És még most sem vagyok kibékülve azzal, hogy a Wroth családot visszahozzák a múltból. Nagyon ellene vagyok, ez van.
A végkifejlet elég ütősre sikeredett. Sőt, nagyon ütősre. Kíváncsi voltam, hogyan lesz megoldva Néomi „örökléte”. Érdekes megoldást választott Cole, de azt hiszem, fogunk még ettől cifrábbakat is kapni.


Értékelés: Régi: 5; Új: 4
Borító: 3,5
Sorozat: Halhatatlanok Alkonyat Után # 4
Kedvenc karakter: Nix, Bowen, Mariketa, Cade, Regin 
Oldalszám: 406
Kiadó: Ulpius-ház
Kiadás dátuma: 2010

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...