2014. 10. 23.

Brigid Kemmerer: Storm – Vihar

Fülszöveg:
Becca Chandler egyszer csak abban a helyzetben találja magát, hogy bármelyik fiút megszerezheti – bármelyiket, amelyiket nem akarja. Köszönhetően volt barátja hazug pletykáinak. Egy este kimenti Chris Merricket az iskola parkolójában zajló verekedésből. Chris más. Egészen más: uralja a vizet -a testvérei pedig a tüzet, a levegőt és a földet.

Erősek. Veszélyesek. Halál fiai. És most, hogy ismeri az igazságot, Becca is. Nehéz titkot tartani, ha az életed van veszélyben. Amikor megjelenik az iskolában Hunter, a titokzatos új fiú, és kiderül, hogy kivételes tehetsége van a rossz helyen a rossz időben lenni, Becca eleinte azt hiszi, bízhat benne. Ám Hunter hamarosan összecsap Chrisszel, és Becca már nem is tudja, ki rejtegeti a legveszélyesebb titkot..



Borító: 4
Sorozat: Elementál # 0.5 , # 1
Kedvenc karakter: Hunter, Gabriel
Oldalszám: 536
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás: 2014.08.19 / 2014.09.19


 Elég nagy meglepetés volt nekem ez a könyv. Jó pár véleményt elolvastam, így voltak elképzeléseim a könyvvel kapcsolatban.
Magam is meglepődtem, hogy mennyire tetszett ez a könyv, pedig tele van klisékkel. De mégis, valahogy nagyon tetszett.
Adott nekünk Becca, aki akaratlanul belecsöppen egy olyan világba, aminek a létezéséről semmit sem tudott. És nagy sokára sikerül rájönnie, hogy nem mezei rossz fiúk az új ismerősei, és ellenségei. Hanem Elementálok.
 Nem egy könyvet ismerünk, ahol az írónők felhasználják a négy, esetleg öt elemet. Nem egy olyan könyv van, ahol fiú testvérek egy sorozat szereplői. És mégis. Nekem nagyon tetszett ez a könyv. Viszont voltak benne furcsaságok.

Nagyon érződik a könyvön, hogy az írónő első könyve. Olvastatja magát, de többnyire alig történik valami. És persze, a  Merrick fivérek, és Hunter viszi el a hátán a történetet.
A fülszöveg elolvasása után, sőt a sorozat címét ismerve azt gondoltam, hogy Chris és Becca majd egy párt alkotnak. Nos.... Ez nem igazán jött be. Kövezzetek meg, de én az égegyadta világon semmi kémiát nem éreztem közöttük. Szimpla barátságnál többet nem igazán tudnék róluk elképzelni.
És ha már itt tartok.
Az összes Merrick testvér kiforrott karakter. Megvolt a maguk eleme, és illett is hozzájuk. Olyan volt, mintha az elemük tulajdonságai kihatnának rájuk. Itt van Gabriel, akihez a tűz tartozik. Egy időzített bomba, aki hirtelen haragú, mégis tud ő jó lenni. És nagyon humoros. Nick, az ikertestvére birtokolja a levegőt, és ő a békebíró a családban. Michael a legidősebb testvér pedig a föld. Sok mindent átélt, és mégis talpon maradt. Csakúgy mint az eleme.
A legnagyobb bajom Chris-vel volt. Az ő eleme a víz. Ezzel nincs is baj. Viszont Chris karaktere egyáltalán nem volt kidolgozott. Hol egy menő, nem törődöm típus volt, akit alig lehet megközelíteni, máskor pedig egy tutyi mutyi kiskölyök, aki nem tud a lábán megállni. Csapongott az egész karakter, és nem lehetett eldönteni, hogy milyen is valójában Chris.

Becca mint YA hősnő nem volt rossz, de nem is volt kiemelkedő. Sokszor volt buta és meggondolatlan, de párszor tanújelét adta annak is, hogy nem egy üresfejű lány.
A könyv amolyan bevezető. Megismerkedünk az Elementálok világával, és magukkal a Merrick fivérekkel is. Személyes kedvencem közülük Gabriel, és nem csak a neve miatt.

" Chris (...) letérdelt, és egy kört rajzolt a homokba.
- Képzeld el, hogy mindenki a világon ebben a körben él.
(...)
Egy ötágú csillagot rajzolt a körbe.
- Képzeld el, hogy ez az öt pont az öt elem.
(...)
- Szóval tűz, víz, levegő, föld...
(...)
Becca Chris csillagára mutatott.
- De ennek öt ága van!
- Az ötödik elem a lélek. (...) Lélek. Csi. Élet.
(..)
- Az ötödik elem olyan... mindenes. Mindennel összefüggésben áll... vagy legalábbis ezt mondják.
(...)
- (...) Ha a földön mindenki ebben a körben található, láthatod, hogy némelyek közel esnek a csillag csúcsához, mások nagyon messze.
(...)
- Sok... olyan ember van mint ti?
- Mindenki olyan mint mi, Becca. Emberek vagyunk. Mindannyian a körön belül vagyunk. A bátyáim és én éppen... egy-egy csúcsra esünk. "


A könyv elég terjedelmes, voltak unalmas részek, de összességében nagyon tetszett. Igaz, a könyvben nem egy klisé felbukkan, de mégis, olvastatja magát, és hiába tudod hogy ki az elkövető, izgalmas és alig várod, hogy a következő oldalra juss.
Az egyik kedvenc karakterek egyértelműen Hunter lett. Titokzatos, kedves de mégis magabiztos. Furcsa egy szerzet, de éppen ez a jó benne. Nem tudod, hogy mit mutat meg magából legközelebb.
A szerelmi szál viszont elég gyengére sikeredett. Mint említettem, mivel a fülszövegben Becca és Chris a főszereplők, valahogy arra gondoltam, hogy egy párost fognak alkotni. Viszont amikor Becca és Hunter együtt voltak - mint barátok - sokkal, de sokkal több kémiát fedeztem fel közöttük, mint Chris és Becca között.
Nekem nagyon tetszett Hunter és Becca párosa, és reménykedtem, hogy így is maradnak.
 Viszont a könyv utolsó oldalán Chris meglépte azt, amit már az első pár fejezetben vártunk volna tőle.
És vége a könyvnek. Komolyan. Én csak pislogtam, mert nagyon félbevágottnak tűnt a könyv. Hiányzott még minimum 5 plusz fejezet a végéről.

Az Őrző kiléte nem igazán lepett meg. Már az első 100 oldalnál tudtam, hogy ki is ő. Hunter is titokzatos volt, viszont nála is megvolt a tippem, és be is jött. Becca képességeinél is ugyan csak bejött ez a tipp.
Nem mehetek el szó nélkül Quinn, Becca barátnője mellett. Valahogy én nagyon nem így képzelek el egy legjobb barátnőt. Nem bízott a lányban, jobban hitt a pletykáknak, mint Becca-nak. Egy nagy drámakirálynő volt, viszont ahogy haladta könyv, neki is megjött az esze.
Volt közte és Nick között egy jelenet, és Nick el is szólta magát. Én egyből kalkulálni kezdtem, és nem voltam rest elolvasni Nick könyvének fülszövegét. És igen, bejött az, amire tippeltem! Alig várom már, hogy olvassam Nick történetét.

A könyv nem mentes a kliséktől, és egy kicsit hosszú is, bár a cselekmény kevesebb, mint amit várnánk. Viszont hiába tele van klisékkel, az olvasó mégis izgalommal olvassa, és izgul a szereplőkért. A humor a helyén van, és a szereplők - A Merrick testvérekben  és Hunterben - igazán nagy potenciál rejlik.
Még szerencse, hogy a Kiadó decemberre ígéri Gabriel kötetét. Alig várom, hogy kézbe vegyem!
Nagy meglepetésemre a könyvben szerepel egy előzmény novella (Elemental - Elementálok: Ahogyan kezdődött), ami Michael és Emily történetét meséli el. Persze nem részletesen, és hiányoznak még innen a kirakós apró darabkái is.
Megismerhetjük a fiúk szüleit is - egy kicsit - és kiderül, hogy Michael is olyan volt, mint az öccsei. Lázadó, aki nem akarja elfogadni a sorsát és azt, amire rákényszerítik.
Emily egy nagyon kedves lány, aki kimert állni magáért, de sajnos végül...
Édesek voltak együtt, és annyira sajnálom, hogy Michael Emily nélkül maradt. Viszont ezzel a novellával kicsit jobban azonosulni tudunk Michael-el, és megérthetjük, hogy miért is olyan a testvéreivel és másokkal, amilyen.

Nekem nagyon tetszett a könyv, pedig van benne hiba. Nagyon várom a folytatást, kíváncsi vagyok, hogy Becca és Chris barátsága hová fejlődik. Na és persze Gabriel története biztos hogy nagyon ütős lesz.
És ne feledkezzünk meg az Őrzőkről és az ellenségekről sem. Valamint Hunterről sem, mert a sorozat egyik gyöngyszeme.
Amit picit kifogásolok, az a borító. Tudom hogy ez az eredeti, de nekem nagyon nem így néznek ki a srácok. Michael arckifejezése egyenesen taszító, és oké, négy fiú szerepel a borítón, de elvileg ötnek kéne. Gondolom nem akartak spoilerezni, de azért valamit kezdhettek volna velük.

Egy szó mint száz. Nagyon tetszett a könyv, szinte faltam. Vannak hibái, de ezek valahogy nem érdekelnek. Érzem, hogy kedvenc lesz a sorozat, csak győzzem kivárni a folytatásokat. És az sem segített, hogy a könyv végén egy kis ízelítőt kaptunk Gabriel kötetéből is...



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...