2014. 10. 18.

Kami Garcia: Unbreakable – Törhetetlen

Fülszöveg:
Miután Kennedy Waters holtan találja édesanyját, fenekestül felfordul az egész élete. Az ideig meg sem fordul a fejében, hogy a világot valójában a sötét szellemvilág lényei irányítják. Erre akkor döbben rá, amikor egy ikerpár, Jared és Lukas Lockhart betörnek Kennedy szobájába, és elpusztítják azt a veszélyes szellemet, amelynek a lány megölése lett volna a feladata. A testvérektől tudja meg, hogy édesanyja egy titkos ősi szervezet, a Légió tagja volt, melynek célja és feladata a világ megvédelmezése egy bosszúszomjas démontól. És a szervezet öt tagját ugyanazon az estén gyilkolták meg. Most Kennedy-nek kell átvennie anyja szerepét a Légióban, hogy fényt derítsen az igazságra, és hogy életben maradjon. Két másik Légió-tag, Csuhás és Alara segítségével a fiatalok azt a fegyvert keresik, amivel elpusztíthatják a démont. Útjuk során a démon általa irányított szellemekkel is felveszik a harcot.


Borító: 5*
Sorozat: Légió # 1
Kedvenc karakter: Csuhás
Oldalszám: 269
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás: 2014.06.13 / 2014.07.25


 Nagyon sokáig gondolkodtam, hogy kell-e nekem ez a könyv. Nem sok vélemény (blog) van róla, ha mégis akkor mind nagyon pozitív. Túlságosan is. Én pedig úgy vagyok ezekkel a véleményekkel, hogy nem minden arany, ami fénylik.
Végül annyira feltüzeltem magam, hogy mégis megrendeltem. Megbántam-e? Nem. Jobbra számítottam? Igen. Csalódtam? Nem igazán.

Mint ahogy a fülszöveg is írja, Kennedy holtan találja az édesanyját a saját lakásukban. Már a halála körülményei is furcsák, mivel a lány úgy talál az anyjára, hogy a macskájuk rajta fekszik. Másnap valami álmában megtámadja a lányt, és mint kiderült, a macskáját megszállta egy bosszúszellem, akiknek "jó" szokásuk megölni az embereket.
Kennedy-t egy ikerpár, név szerint Jared és Lukas mentik meg, és elmagyarázzák, hogy miért is vannak ott, és miért kell a lánynak velük tartania.
A fiúk azt állítják, hogy Kennedy a Légió tagja, és az a feladatuk, hogy egy démont elpusztítsanak, akivel már több száz éve harcol a Légió.
Kennedy hiszi is meg nem is a dolgot, de nincs más választása. A fiúkkal tart...

Nagy reményeim voltak a könyvvel kapcsolatban. Viszont nem azt kaptam, amit vártam. Talán én vagyok azon kevesek egyike, akik még semmit sem olvastak az írónőtől, így összehasonlítási alapom sincs.
Nem rossz, de lehetne jobb is.
Ami nagyon a regény mellett szól, hogy iszonyatosan olvastatja magát. Nem bírtam letenni. Ha mégis, akkor alig vártam, hogy kézbe vegyem.
A könyv cselekménye és szereplői nagyon hasonlítanak más művekhez. Sokan a Supernatural-hoz (Odaát) hasonlítják. Nos, van benne ráció.
Viszont nekem inkább nagyon Cassandra Clare szagúra sikeredett a könyv.
Adott egy fiatal lány, aki semmit sem tud az őt körülvevő "másik" világról. Hirtelen egy támadás során belekeveredik ebbe a világba. Nem a legokosabb, rengeteg hibát vét és imád és tud is rajzolni, és ez is a fegyvere. Ismerős egy kicsit, ugye?

A Légió több tagja is hasonlít Clare karakteréhez. Itt van nekünk egy ikerpár. (Oké Clare-nél ilyen nincs)
Jared és Lucas. Jared a fekete bárány, aki mindent elront, mégis jobban kedvelik az emberek. Lucas amolyan csendes típus. Okos és udvarias. A legjobb barát a szomszédból, ha tetszik.
Alara, a csapat második lány tagja először egy tüskés, és hűvös lány, aki nem bízik senkiben a fiúkon kívül. Persze egy idő után megenyhül, és igazán barátságos lesz.
Valamint itt van a legérdekesebb szereplő - az én személyes kedvencem - Csuhás. Egy fiatal, 15 éves srác, aki bármiből összetákol valami használható fegyvert.

A fiatalok feladata megtalálni az úgynevezett Váltó darabjait, amivel állítólag elpusztíthatják Andras-t, a démont. Segítségül az őseik naplója szolgál.

Bevallom nőiesen, a kötet közepéig az ikreket nem tudtam elvonatkoztatni egymástól. Ugyan olyannak tűntek. A megnyilvánulásaik és a stílusuk is.
A regény egyik legnagyobb gyengesége - szerintem - a felszínesség. Felszínesen érintjük a dolgokat. A karakterek nem igazán tudtak kibontakozni, a szerelmi szál nekem teljesen instant. Nem a rossz módon, mert nem volt "jajj meghalok nélküled szerelem". Inkább volt értelmetlen, mert nem értettem hogy hogyan is alakult ki a szerelem a két szereplő között. Természetesen a szerelmi háromszög is befigyel, bár ezt sem értettem.
A fiatalok egyik helyről utaznak a másikra, és keresik a Váltó darabjait. Persze ez sem zajlik zökkenőmentesen. És épp ez a bajom. Túl egyszerűen találták meg a darabokat, a harci jelenetek - ha voltak - hamar lezárultak.
Egyszóval. Hiába pörög a könyv,  mégis, felszínesen voltak érintve a dolgok.
De mint említettem, hiába a sok hiba, iszonyatosan olvastatja magát a könyv. Egy egyszerű történet, nem kell többet látni benne, mint ami.
A végkifejlet valamilyen szinten sejthető, és igazság szerint nekem hiányzik még pár fejezet a könyv végéről.
Kennedy-vel kapcsolatban. Mondhatni egy tipikus YA hősnő. Nem az eszéért fogjuk szeretni, de nem is annyira butácska. Van hova fejlődnie, kíváncsi leszek, hogy mi fog még vele történni.

Nem voltam elájulva a könyvtől, de első kötetnek jó volt. A folytatást biztos hogy olvasni fogom, mert a téma és az írónő stílusa is tetszik. És még a borítóról szót sem ejtettem. Imádom!

A könyvet azoknak ajánlom, akik szeretik a szellemes könyveket, illetve odavannak Cassandra Clare köteteiért. Mert bárki bármit mondd, nagyon is sok hasonlóság van a két írónő könyve között.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...